Saturday, August 11, 2012

Cinta Jarak Jauh

salam pada semua bloggers..
.
.
.


percintaan jarak jauh...hurmm..
maaf jika entry kali ni membosan kan blogger lain..
ni sekadar luahan hati yang xdapat ditahan lagi..

kalau dulu fie lebih suka cinta jarak jauh..sebab itu yang terbaik..
bila kita jauh sebenarnye kita semakin rapat..
maksudnyer..makin jauh makin dekat dihati..


CINTA itu memang INDAH..
CINTA juga kadang kala MENYAKITKAN...
CINTA itu MEMBERI..
CINTA itu juga MENERIMA..
CINTA itu MELENGKAPI...
CINTA itu MEWARNAI kehidupan..

segala-gala yang kita lakukan kerana CINTA..
cuma cara kita tunaikan CINTA itu macam mane..
CINTA xlengkap jika kita keseorangan..

fie xfaham kenapa die jadi orang lain..
adakah silap fie sendiri??
mungkin..kesilapan sendiri tanpa sedar...

antara hubungan jarak jauh yang fie sendiri buat untuk kebaikan hubungan fie dengan dia..



- Percaya pada pasangan

- Setia walaupun jauh

- Berjumpalah walaupun seketika

- Tanyalah khabar

- Sambut hari ulang tahun bersama

- Jangan jadikan jarak sebagai pemusnah
- Sentiasa update dengan apa yang berlaku.

- tegur bila salah

- sentiasa berhubung

semua perkara tu fie lakukan demi hubungan fie..
bila kita marah ape pun boleh jadi,,
and fie mungkin ada terlepas cakap..

tapi xperlah...kerana mulut semua habis...
diam lebih baik..kalau itu jalan untuk xterus bergaduh..
redha,pasrah & tawakal..
itu aje yang mampu fie buat sekarang..

hanya ALLAH yang tahu hati fie macam mane,
hanya ALLAH yang tahu ape fie buat,
hanya ALLAh tahu ape yang fie mahukan,
dan
hanya ALLAH sahajalah yang tahu perasaan fie pada dia..

memang aku bukan yang terbaik/sempurna,
xder sape yang sempurna dalam dunia ni..
tapi aku terima kau seadanya...

diri aku sememangnye xsempurna...
tapi hadirnya kau dalam hidup aku..
membuatkan diri aku sempurna..

kerana kita sebenarnya saling memerlukan..
dan saling melengkapi...
terima kelebihan dan kekurangan masing2..
membuatkan kita menjadi lebih baik...

jika cara ini pun kau dah kurangkan kasih sayang dan cinta itu..
aku redha...kerana aku yakin..cinta itu bukan milik aku..
kerana kau aku dah buat yang terbaik..


CINTA jarak JAUH memerlukan pengorbanan..
maafkan aku jika aku terlalu menyayangi diri kau yang xsempurna..
maafkan aku kerana terlalu mencintai diri kau yang kau rase xterbaik..
maafkan aku jika aku xbahagiakan kau kalau kau rase kau xpernah
 bahagiakan aku..
maafkan aku sebab membuat kau jatuh cinta dengan aku yang 
suka melayan lelaki lain..
maafkan aku atas semuanyer...

jika aku xhadir dalam hidup kau..
mungkin kau dah bahagia dengan hidup kau sekarang..
aku bukan yang terbaik tapi aku dah berusaha jadi yang terbaik.
maafkan aku kalau kata2 aku ni membuatkan kau terasa kau xpenting...

sebab kau penting dalam hidup aku..
aku terpakse buat macam ni..
ni yang terbaik..
ape pun..aku tetap sayang kau..



saat aku jatuh cinta dengan kau..
aku akui..aku telah jatuh cinta apada dua orng insan dalam satu mase..
tamak bukan??
tapi aku memilih kau bukan kerana aku ada yang kedua..
tapi kau adalah yang kedua...
sebab aku yakin..
bila aku pilih yang kedua,aku xkan jatuh cinta pada yang ketiga atau keempat..
sebab bg aku,
yang kedua adalah yang terakhir walaupun bukan yang pertama..
itu jnji aku...

melainkan ALLAH dah tetapkan yg kita tiada jodoh..
aku pasrah dan tawakal...
maafkan aku...
luahkan lah ape yang kau rase dekat situ kalau kau rase itu buatkan hati kau puas..
aku juga terima jika sayang kau pada aku berkurangan...
sebab bila kau tye aku sayang kau atau tidak..
berkurang atau tidak..

demi ALLAH..sedikit pun xpernah berKURANG melainkan 
makin BERTAMBAH sebab aku pasti itu menguatkan kasih sayang aku pada kau...
nak percaya atau tidak tanye pada hati ikhlas atau tidak..cukuplah aku jujur dengan kau..

terima kasih kerana buatkan aku jatuh cinta dengan kau,
terima kasih kerana terima aku dalam hidup kau,
terima kasih kerana mengganggap aku WIFE kau,
terima kasih sebab berikan aku kebahagiaan yag xpernah aku rasa,
terima kasih atas semuanye HUBBY...










1 comment:

sedutzone said...

PJJ... hehehe... ada best, ada tak bestnyer kan??