Tuesday, July 10, 2012

TIPS MENAMBAT HATI SI JEJAKA ANDA


salam..hai..sweetnyer lah gambar ni kan..
romantik sangat2..jeles jap..=,=
hahah..gurau2 saje...oleh kerana kebosanan sangat arini..
dengan hubby saya merajuk arini..
huk3..salah saya sendiri..pergi tidur tinggal die buat apa kan..
haa..amik..kan dah majuk..dahlah xreti bab pujuk memujuk nih,,
hadooiii...sabar2..cam ne nak pujuk yer...

kepala dah melayang nih sebenarnyer..tapi tahannn..
ada x kat google tips nak pujuk lelaki..hikhikhik..
macam ada jer..(tengah cari pun)
tapi xper..tengah2 cari ni terjumpa tips nak menambat hati jejaka..
bukan bermakne fie nak cari pakwe baru..
yang satu ni pun dah bersyukur..xmau cari lain dah..
huk3...tips ni berguna untuk fie jugak untuk menjaga hubungan kiteorang..
so,inlah die tips-tips..enjoyyy...

Terima Lelaki Agar Dia Menerima Anda

Mungkin tiada perkataan yang lebih sesuai untuk menyatakan ini selain “Terimalah lelaki seadanya”. Terimalah dia sebagai lelaki. Yang penting untuk anda tahu ialah mengenai lelaki, dan bukan mengubah lelaki. Jika anda mahu mengubah personaliti lelaki yang menjadi kekasih atau suami anda, dia mungkin akan menjadi insan lain, yang mungkin tidak anda sukai dan tidak menyukai anda.

Fahamilah Lelaki Agar Dia Memahami Anda

Cuba memahami perangai sedia ada pada sesorang lelaki yang menyesuaikan perangai itu dengan diri anda. Ianya adalah lebih baik dari cuba mengubahnya dan beranggapan bahawa ianya tidak sesuai dengan anda. Asalkan perangai itu tidak bertentangan dengan kehendak agama dan kesopanan budaya. Dengan cara itu lelaki akan cuba memahami anda dan menyesuaikan dirinya dengan diri anda.

Berubah Untuk Menikmati Perubahan

Sekiranya anda mahu mengubah perangai lelaki, malah perangai sesiapa pun, anda tidak akan mampu berbuat demikian kerana insan itu sendirilah yang akan mengubah perangainya jika dia mahu. Anda cuma boleh memujuk dan mempengaruhinya agar berpihak kepada anda. Anda sendiri perlulah sanggup berubah kepada perangai yang lebih baik untuk membolehkan seseorang lelaki berubah memperbaiki dirinya.

Sanggup Memberi Untuk Menerima

Di atas segala-galanya, apa yang penting untuk anda lakukan ialah sanggup memberi lebih banyak berbanding apa yang anda terima daripada lelaki. Dengan itu, anda mungkin akan menerima lebih banyak daripada yang sanggup anda beri.

Percaya Untuk Dipercayai

Sekiranya anda tidak mempercayai lelaki, jangan anda mengharapkan lelaki itu mempercayai anda. Hidup ini meminta pada yang ada, memujuk pada yang sayang. Untuk membuat orang lain percaya kepada anda bukanlah perkara yang mudah. Bagi menyebabkan orang lain tidak percaya pada anda, bukan lah payah. Apabila lelaki sudah tidak percayakan anda, amat sukar pula untuk dia mengubah pendiriannya.


No comments: